USAF record 28940650
28940650
Document text — page 1 excerpt
PROJECT 109 RECORD CARD
DATE 7 Jan 52
LOCATION PALMER, ALASKA
DETECTIVE DEGREE 7/3632 W 8/092 Z
PHOTOS [ILLEGIBLE]
SOURCE Civilian Woman
LENGTH OF OBSERVATION 30 Min.
NUMBER OF OBJECTS 1
CONCLUSIONS It is believed that object was an astronomical body with the setting sun reflecting on it.
[HW: D]
Page excerpts
- Page 1 PROJECT 109 RECORD CARD DATE 7 Jan 52 LOCATION PALMER, ALASKA DETECTIVE DEGREE 7/3632 W 8/092 Z PHOTOS [ILLEGIBLE] SOURCE Civilian Woman LENGTH OF OBSERVATION 30 Min. NUMBER OF OBJECTS 1 CONCLUSIONS…
- Page 2 UNCLASSIFIED [REDACTED] DEPARTMENT OF THE AIR FORCE STAFF MESSAGE DIVISION INCOMING CLASSIFIED MESSAGE PARAPHRASE NOT REQUIRED. NOTIFY CYPTECODER FOR DECLASSIFYING. [HW: 11 JAN 52] FROM: AAG FORT…
- Page 3 STAMP: 7 Jan 52 Palmer Alaska STAMP: ARMY GIPY EXTRACT FROM STATUS REPORT # 6 DATE: 8 Jun 52 TIME (Local): 1652 LOCATION: Palmer, Alaska LENGTH OF TIME OBSERVED: [ILLEGIBLE] Min. SOUND: Unknown…
- Page 4 UNCLASSIFIED. Report Forwarded to Gen. William S. Smith, G.S. Division, substantially as follows: a. Alaska Railroad Special Agent, [REDACTED], informed U.S. Gen. Hysock, [REDACTED], Alaska,…
- Page 5 DEPARTMENT OF THE AIR FORCE STAFF MESSAGE DIVISION UNCLASSIFIED INCOMING CLASSIFIED MESSAGE [REDACTED] To: AIC Fort Richardson (cont'd) Just North of setting sun. Did not appear to be as far away as…
- Page 6 [STAMP: 7-312-42] [HW: OTHER (CONTINUED)] [HW: To a] [HW: Vienna, Virginia] [HW: January 7, 1952] Major General John A. Sengpiel The Pentagon Washington, D.C. Dear Sir: I am enclosing a copy I made…
- Page 7 AF40649 UNCLASSIFIED [REDACTED] [REDACTED] [REDACTED] [REDACTED] [REDACTED] [REDACTED] [HW: Signature] DOWNGRADED AT 3 YEAR INTERVAL DECLASSIFIED AFTER 12 YEARS DOD DIR 5200.10 UNCLASSIFIED STAMP:…
- Page 8 5th and final This end did not move Jan 7 - at about 7:45 A.M. I saw this peculiar long object in the sky while coming to work this morning. I was traveling along Wilshire Boulevard between Crenshaw…
- Page 9 1st stage, single line [HW: Suspended dot beginning turned] 2nd stage, line began to curve 3rd stage, sharp end made complete locomotive 4th stage, sharp end traded off [STAMP: OVER]
- Page 10 ?! "A" Right Foot "B" Left Foot